عشق و نفرت

اقیانوس آب شیرین

-این «هستی عظیم و بیکران» «مهندسی دقیق و مشخص» دارد.

ساختار و قواعد و قوانین مشخص و روابط ریاضی و هندسه دقیق و محاسبه حساب شده و مشخص و مکتوب دارد و کار ما در این دنیا شناخت این ریاضیات و درک این ساختار و فهم «هندسه نظام هستی» است.

یکی از این قواعد یا قوانین مشخص، قاعده «جذب و دفع» یا قانون «عشق و نفرت» است.

در این هستی عظیم از همیشه تا همیشه «جذب و دفع» و «عشق و نفرت» در «همه موجودات نظام هستی» «ساری و جاری» است. در همه چیز «میتوانید و باید» این  عشق و نفرت را پیدا کنید و بشناسید. هر حرف، هر شخص، هر جریان، هر کتاب، هر اندیشه، هر فکر و به طور کلی هر چیزی  عشق به یک جریان و تنفر از جریان مقابلش دارد. چیزی خنثی نداریم!

من و شما «حتما و قطعا» چه بدانیم و چه ندانیم، چه قبول داشته باشیم و چه نداشته باشیم عاشق چیزهایی هستیم و از چیزهایی نفرت داریم. همه جریانات و رویدادها و اشخاص و تفکرات و خلاصه همه چیزها در این هستی دو شاخه هستند و متعلق به یکی از دو جریان جاری در این هستی هستند. جریان ۱ و جریان ۲

همه ما همین اکنون و همواره در گذشته و در آینده و در هر زمان و در هر مکان «در جریان  ۱ یا جریان ۲ جاری هستیم». اگر تعلق به جریان ۱ داری یعنی عاشق چیزهایی هستی که در ۱ جریان دارد و تنفر داری از چیزهایی که در ۲ جریان دارد. هر کس بسته به «وسعت وجودی» خودش و بسته به حجم و اندازه وجودی خودش تا اندازه‌ای از عشق به یک جریان پُر می‌شود و نفرت به جریان مقابل آن خواهد داشت. کم یا زیاد این عشق و نفرت در همه ما جاری است همیشه و تا همیشه اینگونه است آنگونه که مولانا در مثنوی فرمود:

رگ رگ است این آب شیرین آب شور

«در  خلایق»  می‌رود   تا   نفخ   صور

آب شیرین را جریان ۱ و آب شور را جریان ۲ می‌نامیم.

«ظرف وجود» «هر شخص» از این آب شور یا شیرین پُر می‌شود.

ظرف وجود بنده حقیر مثلا یک قاشق چای خوری است و به همین میزان از آب شیرین یا شور پُر هستم و امیدوارم از آب شیرین پُر شده باشم یا پُر شوم و شما ممکن است اندازه یک استکان چایی یا لیوان آب یا حوض توی حیاط ظرفیت داشته باشید و از این آب شیرین یا شور پُر هستید یا پُر می‌شوید و امیدوارم و برایتان دعا می‌کنم از آب شیرین پُر شوید و البته هستند انسان هایی که به اندازه یک دریا و اقیانوس ظرفیت دارند و از آب شیرین یا شور لبریز شده‌اند.

در طول تاریخ یک جنگ تمام عیار در جریان است بین کسانی که آب شیرین هستند و کسانی که آب شور هستند و آب شیرینی ها عاشق آب شیرین هستند و متنفر هستند از آب شور و آب شوری ها عاشق آب شور هستند و متنفر هستند از آب شیرین و این جریان عشق و نفرت و جنگ همواره در جریان است اگر چه برخی بخواهند به من و شما القاء کنند جنگی نیست و ما «صلح کل» هستیم و طرفدار صلح کل هستیم ولی این را بدان که حتی آنها که در ظاهر ایده صلح کل را فریاد می‌کنند در واقع در درون و در باطن در جنگ هستند و این ظاهری فریبنده است برای پوشاندن جنگ حقیقی که در لایه های عمیق وجودشان در جریان است و حتی ممکن است از آن خبر نداشته باشند. بسیاری از مردم در «استخدام پنهان» «اقیانوس آب شور یا شیرین» هستند بدون اینکه خبر داشته باشند!

مقاطعی در طول تاریخ هست که اقیانوس آب شیرین با اقیانوس آب شور در جنگی آشکار و علنی قرار می‌گیرد. گرچه این جنگ همواره در لایه های درونی جریان داشته است ولی اکنون ظاهر و باطن یکی می‌شود و جنگ علنی است و همه بر اساس ظرف وجودی خودشان و آب شور یا شیرین وجودشان در یکی از این دو جبهه قرار می‌گیرند. این البته رویدادی تکراری است که برای همه اشخاص در همه زمانها اتفاق می‌افتد ولی گاهی در طول تاریخ در بیرون هم اتفاق می‌افتد و گویی جریانی که همیشه در درون در جریان بوده است زمان نمایش آشکار آن فرا می‌رسد و پرده را کنار می‌زنند و در این زمان اقیانوس آب شیرین در مقابل اقیانوس آب شور قرار می‌گیرد.

موضوع اصلی عاشورا «عشق و نفرت» است.

«اقیانوس آب شیرین» در مقابل «اقیانوس آب شور» قرار گرفته است.

۱۰ روز و ۴۰ روز فرصت داریم تا بیشتر و شفاف تر و علنی تر عاشق آب شیرین باشیم تا آب شیرین بیشتری در وجودمان جذب کنیم و متنفر باشیم از آب شور تا آب شور وجودمان را دفع کنیم تا کامل شویم از آب شیرین اگر چون من قاشق چای خوری هستی یا لیوان آب یا حوض توی حیاط یا…

همان آب شیرین و آب شوری که در آن زمان در مقابل هم قرار داشتند اکنون هم در درون ما در جریان است. برایت دعا می‌کنم پُر شوی از آب شیرین هر چقدر که ظرفیت داری و این را بدان که «عشق و نفرت» است که وجودمان را پُر و خالی می‌کند از آب شیرین و آب شور و رها کن این حرفهای بی سر و ته و بی اساسی که این روزها «بسیار زیاد» در «فضای اینترنت» به خورد من و شما می‌دهند که جنگی نیست و عشق و نفرتی نیست و خوب و بد معنا ندارد و ما در صلح کل هستیم با همه هستی و عشق نثار می‌کنیم به همه ذرات هستی و از این قبیل حرفهایی که من بهتر از شما بلد هستم. عمرم را با این حرفها سپری کرده‌ام! این حرفها عزیزم برای «مرتبه و دستگاه» دیگری گفته شده است که من و تو اکنون در آن دستگاه و در آن مرتبه نیستیم. 

همان آب شیرین و شوری که در آن زمان و آن مکان در خلایق جاری بود در این زمان و در این مکان در من و شما جاری است و برای همین است که گفتند همه زمان ها عاشوراست و همه مکان ها کربلاست و ما اینجا و حالا در تلاش هستیم تا آب شیرین را در درون جذب کنیم و آب شور وجودمان را دفع کنیم و برای همین است که «سلام» می‌کنیم بر «شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان» که اقیانوس آب شیرین هستند و «لعنت» میفرستیم بر شرور ترین ظرف ها که اقیانوس آب شور هستند و خلاصه اینکه داستان من و شماست و داستان اینجا و حالا ست نه اینکه فکر کنی داستان مربوط به سالها قبل در جایی دور و مربوط به انسانهای در زمان گذشته است.

نه عزیزم داستان امروز من و شماست چرا که روح انسان ها چون نهرها و جوی آب سیال است و در یکدیگر در جریان است و من و شما در این جوی ها و نهر های باریک وجودمان به سمت رودها و دریاها و اقیانوسهای آب شیرین و آب شور در سفر هستیم و می‌خواهیم پُر شویم از اقیانوس آب شیرین و «در فِنای اقیانوس آب شیرین» قرار بگیریم ان شاء الله.

پی‌نوشت ۱: می‌خواهی معنای «فِنا و فَنا» را خوب درک کنی؟؟ من بهتر از این منبعی نمی‌شناسم تا برایت ارسال کنم:

https://t.me/moraveji_sabzevari/77

پی‌نوشت ۲: می‌خواهی داستان متفاوتی از حادثه عاشورا بشنوی که تا کنون نشنیده‌ای؟! اگر می‌خواهی بدانی که این «داستان عشق» است و «فَنای در اراده معشوق» است به شما پیشنهاد می‌کنم ۱۴ جلسه شاهکار «تفسیر زبدة الاسرار» از «حضرت استاد مروجی سبزواری» را گوش کنید که نگاه شما را برای همیشه به این حادثه تاریخی دگرگون می‌کند. صد در صد مطمئن باشید نگاه جدیدی پیدا خواهید کرد ان شاء الله.

https://moravejtohid.com/category/eshgh/

https://t.me/moravej_tohid_archive/1326

پی‌نوشت ۳: در مورد «مرتبه و دستگاه» پیشنهاد می‌کنم فایل صوتی زیر را بشنوید:

https://t.me/Shams_e_Din/914

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *